Patrizia Bonardi

‘Expectations Talk’ artists and the curataor

Sunday 12 December 2pm 2010 - Invisible Dog Brooklyn NY


Below the words about ‘Lasting’ video

 

Steven Music:

“ What was it in Bonardi's work, or if you like, in general in the ten works that had something you know that would’ve been right for a city like NY? So this, this idea that an artist’s work is ... you know,  great distances from a centre, why would it come to NY for Expectations?


Manon Slome:

“I mean I wasn’t thinking of NY particularly when I chose all the work because all the shows  were for NY, so I wasn’t thinking what would be right ...I was thinking about the exhibition.


Um, ok, secondly, I don’t think your work is provincial. I think that, you know, I think this is probably a subject for another talk. Location is very important to me in terms of where I put a work, eh, in general. In this case it was more within the production of the idea. And where an artist comes from is usually is ...     I didn’t take any of that biography into account, it just wasn’t important.


What appealed to me about your particular video was first of all this, ah, I didn’t know what I was seeing at first, but it was beautiful.


This sense of being inside something that wasn’t quite safe, but outside was even less safe, ahm, and the plastic between, which was a very fragile membrane betweenintside and outside and that you were sewing it together.


So it was this tremendous sense of fragility and yet beauty and, what was out there? Those were the things that attracted me to specifically to your piece, but nothing provincial about it.


You know and I know that you’ve voiced that it’s a problem of how an artist who lives so far away from the centre can be seen. Well, I think you’ve just had a very good example of how something like this can help you to be seen.

Because not only are  we seeing it, but many critics and curators and people who have been on the site had the advantage to see your piece.

And I’m a real believer – I said this yesterday – that good work comes, good work floats to the top.

Transcription by Kerstin Mierke                                               

 

Steven Music:

"Cosa c'è nell'opera di Bonardi o se preferisci in generale nelle 10 opere scelte per Expectations che te le ha fatte trovare in sintonia ad una città come New York? Il fatto che un'artista come Bonardi viva lontano da una grande città, non fa della sua opera un qualcosa di lontano da una grande metropoli?


Manon Slome:

"Credo di non aver pensato a New York in particolare quando ho selezionato le opere, del resto i candidati avevano scelto di proporsi per l'esposizione che si sarebbe tenuta qui. Piuttosto ho pensato a cosa sarebbe stato adatto all'esposizione, al tema di Expectations.


Ma rivolgendomi nello specifico a Bonardi non c'è niente di provinciale nel tuo lavoro e di questo si potrebbe parlare in un altro talk. Per me il posto dove collocare un lavoro è importante, ma nello specifico è ancora più importante la produzione di un'idea, di un senso. Per questo non ho preso in considerazione nessuna delle biografie presenti sull'account degli artisti, del resto la loro provenienza era del tutto secondaria.


Quello che mi ha attratto del tuo video, in particolare, è stato prima di tutto che non sapevo cosa stessi guardando inizialmente ed era bellissimo.


Il senso di essere all'interno di qualcosa che non è per niente sicuro, ma sentire che fuori lo è anche meno. La plasticità fra i due spazi, una fragile membrana che separa dentro e fuori, spazi visibili contemporaneamente.

Un fortissimo senso di fragilità ma al contempo bellezza e una domanda, cosa c'e fuori? Queste sono le cose che mi hanno attratto maggiormente al tuo lavoro e sicuramente non vedo niente di provinciale in tutto questo.


Mi rendo conto che ti fai portavoce del problema di come gli artisti che vivono lontano dal centro possano essere notati. Credo che tu abbia, davvero, appena avuto un buon esempio del fatto che questo genere di realtà può aiutarti ad essere conosciuta. Perché non solo noi stiamo guardando il tuo lavoro, ma molti critici, curatori e tanta altra gente hanno la possibilità di vedere sul sito il tuo video.

Credo fermamente, come ho detto ieri, che i buoi lavori arrivano e che i buoni lavori possono davvero prendere il volo e arrivare al top."

Translation by  Silvia Corna